Avbryt

6 november 2010

BK Sport

Referat: Meat-Balls FC - BK Sport

En riktigt välspelad match där vi vårdade bollen bra. Anfallet stämde, försvaret var kanon, målvakterna storspelade.

1:a halvlek hade vi ett riktigt bra spel, allt stämde. Alex H öppnade målkalaset assisterad av Andreas, 1-0 i 11:e minuten. I 16:e minuten nätade John assisterad av.... Andreas igen. Det tog ytterligare 2 minuter innan Alex H nätade vårt 3:e mål, assisterad av Andreas såklart. Kanonbra grabbar. Bakåt höll vi tätt, Alex hade inte så mycket att göra i målet men det han gjorde blev bra. 1:a halvlek slutade i vår favör 3-0.

2:a halvlek flyttade vi om lite bland backar och forwards, vi hade inte samma flyt i spelet om man jämför med första halvlek.
BK Sport nätade i 23:e minuten, de hade rykt upp sig lite och var mer hungriga på bollen 3-1.
I 7:e minuten så assisterade Alex O - Alex H med en snygg pass och vi gick ifrån till 4-1. Minuten efter så nätade Oscar efter en pass av Alex H, 5-1. Vi gick bort oss lite för lätt i denna halvleken, försökte oss på en extra dribbling istället för att passa den som står fri. Vi måste försöka spela lika enkelt som i 1:a för då ägde vi och spelade snyggt. I sista minuten så fick en skymd John släppa in ett skott och matchen slutade 5-2.

Bra spelat grabbar!

Andra möten i serien